Hoe krijgen we een ridder of jonkvrouw in onze klas? Week 3

 

Onze laatste week van ons ridder en jonkvrouwenproject zit er op! 


Ook deze week hadden we een jarige! 

HIEP HIEP HIEP HOERA voor Miel! 


Dankuwel voor de lekkere fruitbrochettes! 



BEELDKNAP

Met vetkrijt konden we een wapenschild inkleuren om deze daarna uit te knippen en op ons harnas te plakken



Het eindresultaat! 😁


Met waterverf konden we een draak schilderen





Daarna konden we de draak vuur laten spuwen met een blaastechniek 

We konden onszelf als ridder of jonkvrouw schilderen.  

Hihihi dit is wel wat gek hoor! 






Een stoere ridder op zijn paard wat kleur geven door te schilderen naar keuze







TAALKNAP

Via een zoekspelletje konden we onze woordenschat op een speelse manier herhalen 



REKENKNAP

We gooiden met een dobbelsteen en konden ze het aantal diamanten op onze kroon plaatsen 




Een kasteel plakken met vierkantjes door opdrachtkaarten af te lezen




We knipten een puzzel in stukken om daarna weer één geheel ervan te maken 





Aan de hand van de dobbelsteen konden we zien hoeveel treden we omhoog konden klimmen. 


We konden tellen aan de hand van het telraam. 
Hoeveel jaar ben ik? Dit met begeleiding van Janne 



Een patroon verder zetten door de juiste wasknijper te kiezen en te bevestigen. 






SAMENKNAP

Wie kon zo snel mogelijk dezelfde ridder/jonkvrouw/draak,... terugvinden als op het prentje. 



 We konden samen met het kasteel en Playmobil spelen. Even aan niets denken en onze fantasie laten werken 😉



BEWEEGKNAP

Aan de hand van een katapult konden we de pompons in het mandje schieten 



Met insteekmozaïk konden we onze kroon versieren





Experimenteren met een schaar. 
Knippen in papier, knippen in wol, ...



Experimenteren met scheerschuim 



KLASOVERSCHRIJDEND 

Dinsdagochtend gingen we met de helft van de kleuters op uitstap naar het Kasteel van Rumbeke. We namen een kijkje rond het kasteel maar ook in het kasteel, spannend!  

Foto's kan je vinden via deze link. 

https://photos.google.com/share/AF1QipMdTucrLGla8wZBJZ9HCr8fBI8b3CwnT5AgDWyvNp-ANHb_48KlLfSkci4f5tUgGA?key=ZmNUUll2X3VVWi1KN0ZoUVgtNVRsRDF6UGgyeG1B


Dinsdagnamiddag kregen we opnieuw bezoek van de 3 zussen. 

Ze hadden gehoord van ons ridderproject en hadden een idee om ons te helpen bij ons eindproduct. We bouwden samen een teletijdmachine om zo een jonkvrouw of ridder naar de klas te laten komen! 








Woensdag was het zover, we probeerden samen om een jonkvrouw naar de klas te laten  teleporteren. 



Na heel wat pogingen is het ons geluk! Jonkvrouw Madeleine wist niet waar ze was en had brood in haar handen want ze was net aan bakken in haar kasteel. 



Maar wat nu met dat brood? 

Jonkvrouw Madeleine stelde voor om haar brood aan de kleuters te schenken. 







We konden nog genieten van een volksdans met Jonkvrouw Madeleine 
Wat deden ze dat goed! 



En dan proeven maar... 
Hmmm, dit was het lekkerste brood ooit 😂












Vrijdag kwamen de madeliefjes opnieuw een verhaal voorlezen. 
Wat blijft dit toch zo'n fijn en dankbaar moment! 





Door de afwezigheid van Romanie en Cleo konden we in de namiddagen vrij spelen met de anemonen 😉😀


























BELANGRIJKE WEETJES

De uitstap van donderdag kon jammer genoeg niet doorgaan wegens omstandigheden. Wij kijken samen met het kleuterteam om een bezoek in te plannen na de vakantie.

☝Na de krokusvakantie zullen we de werkjeszakken meegeven. Heb je thuis nog een gele werkjeszak liggen? Dan mag je deze zeker na de vakantie bezorgen. 

☝ Na de vakantie is het sprokkelweek. We kijken uit naar een nieuw project! 


Tot binnen een weekje! 😊

Romanie en Rune 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe wordt een aardappel een frietje? Week 3

Laatste schoolweek!

Project: welke dokters vinden we in het ziekenhuis? Week 3