Sprokkelweek 19/02 tem 23/02


 De week vakantie vloog voorbij en we zijn weer helemaal klaar voor leuke projecten en sprokkelweken!

We verwelkomen Ube bij de boterbloemen. 😍


 Maandag hadden we een jarige in de klas.
Proficiat Charlie en bedankt voor het traktaat! Lekker smullen. 😋



Elke dag trekken we een blaadje van de scheurkalender en doen we ook onze DOE-kalender. Een opdrachtje deze week; trek een gekke bek.
Dat moest ik toch even vastleggen op beeld. Gekkerds, ze kunnen er wat van! 😝



BEELDKNAP
Met een tandenborstel trokken we strepen door de verf. 
 





Stroken scheuren om onze schoen te versieren 
We konden ook confetti gebruiken.





Experimenteren met houtskool
We kleuren hard en zacht en krijgen hierdoor lichte en donkere strepen.



Kijk, we kunnen het zelf uitwrijven! 

:-)

Met oorstokjes konden we de regenboog opnieuw kleur geven. 



BEWEEGKNAP:

Hoeveel bijtjes moeten er in mijn bokaal?
Eerst even tellen en daarna met een pincet de kleine bijtjes proberen grijpen.





Bolletjes rollen voor ons ijsje 



We probeerden met ons ping pong balletje in het gaatje te mikken. 


 
Teamwork!

We maakten een weg van dominoblokjes van de heks naar haar heksenketel.
Maar opgepast dat de weg niet omvalt.. 



 

We draaiden fopspenen open en vulden ze met pompons.




REKENKNAP:

We bekeken de opdrachtkaarten en probeerden de dobbelstenen gelijk te leggen zoals op de afbeelding. Hiervoor moesten we kijken naar het kleur alsook de stippen tellen.





Waar moeten wij onze auto parkeren? 
Door te kijken naar de auto's konden we dit weten 



Aan de hand van een dobbelsteen konden we zien hoeveel stippen we het lieveheersbeestje mochten geven 



We oefenden de begrippen lang en kort.
Lange spaghetti's mochten in de grote doos, korte spaghetti's in de kleine doos.




 Beetje zotjes doen met de pijpenragers. 😜


Experimenteren met magneten en kosteloos materiaal.
Kunnen we hiermee bouwen? 


Kleuren oefenen en opdrachtkaarten aflezen. Welk kleur moet eerst?



Puzzelen op eigen niveau 

Hmm... waar moet ik dit stukje plaatsen? 


SAMENKNAP:
We speelden een gezelschapsspelletje en kunnen al flink onze beurt afwachten!



Tijd voor een wedstrijdje! 
We zoeken zo snel mogelijk de juiste vorm en drukken op het belletje als we klaar zijn.



TAALKNAP:

Met gekleurde zoekglazen gingen we op zoek naar verschillende figuren die verstopt zaten.





We duwden met letterstempels afdrukken in plasticine.
 Hé kijk! De letter van mijn naam. 




We hadden deze week extra aandacht voor sorteren van afval.
 We leerden de verschillende figuren kennen in de kring. 


Hier konden ze alleen aan de slag om alles in de juiste vuilbakken te sorteren. 


Na het voorgelezen verhaal over Max en de ballon mochten we onze eerste boekbespreking maken. Vonden we het een mooi verhaal? Wie was de hoofdpersonage?



Aan de hand van de zaklamp konden we een bakker, dokter en boer helpen om hun materiaal terug te vinden. 



Op de iPad/telefoon konden we eens goed lachen! 
We konden grappige foto's trekken van elkaar.





Dit is het eindresultaat 😂




Of we kleurden een bol en brachten die tot leven! 
Dit deden we met de app Quiver.
Cooooool! 








 

We hadden ook nog een wens te vervullen! Juliette wou zelf pizza maken.
Dat vonden we allemaal echt suuuuuper lekker en leuk. 

Eerst onze handen wassen voor we aan de slag gaan.


Klaar om te beleggen met veel salami en veel kaas :-)







 En ook eens proeven natuuuuuurlijk.


 Pizza in het oventje



En dan,... laaaaaang wachten :-)

Mmmm proeven maar! lekker lekker lekker! 





 

Tijdens de muziekkring dansten we op verschillende muziekstijlen.
Amaaai wat een dansertjes in de klas. :-) 
Helaas geen foto's want de gsm was nodig voor muziek.

 Maandag hadden we terug een forum. We keken naar verschillende toneeltjes waar er af en toe iets fout ging. Gelukkig was er Lander landkaart om er ons aan te herinneren.







Woensdag was er terug spelletjesvoormiddag
Joepiee!










Donderdag was er een nieuwe kring bij de boterbloemen. 
'De vraag van vandaag'. :-)
We trekken vanaf nu elke week een open vraag uit onze pot.
 
De vraag van vandaag bij Romanie; Wat is jouw ontbijt? :-)
 



Bij Rune was dit 'Hoe ziet jouw boekentas er uit? 





Vrijdag kwamen de madeliefjes een poppenspel spelen 






Wat is licht en wat is zwaar?
Eerst even vergelijken met de boekentassen. Wie zijn boekentas is licht en wie zijn boekentas is zwaar? Dat werd al snel duidelijk.
 



KLASOVERSCHRIJDEND;

We werkten in de klas ook rond lander landkaart en speelden allerlei spelletjes bij Cleo en Julie om ons werkgeheugen te trainen.  




Bij Romanie kleurden we met stift op aluminiumfolie om onze geluksvogel Kea mee te versieren.
Door wat water op te spuiten kregen we een mooi kleureffect. 













We speelden bij Amber een zoekspel in het bos.







Bij Rune konden we trekpoppetjes knutselen. 






We genoten tussen de activiteiten door van de vrije speelmomenten in de namiddag.



 


















 
Tot slot ging de tweede groep ook nog op uitstap naar het kasteel van Mariënstede.
We mochten er eerst naar een verhaal luisteren over hoe het kasteel ontstaan is.
Dan gingen we in groepjes verder doorheen het kasteel en zagen we hoe dit kasteel een heel andere functie heeft dan het kasteel in Rumbeke. 
Foto's in het linkje hieronder:

https://photos.app.goo.gl/cAYkipzNTR2iTrvM9
 

BELANGRIJKE NOOT:

☝ Het oudercontact gaat door komende woensdag 28/02/2024. Romanie zit in de leraarskamer en Rune in de zorgklas van Janne. Wachten kan binnen in de gang aan de printer.

☝ We sprokkelen nog even verder en beginnen woensdag met een nieuw project! 

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Romanie & Rune




Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe wordt een aardappel een frietje? Week 3

Laatste schoolweek!

Project: welke dokters vinden we in het ziekenhuis? Week 3